fredag 7 september 2012

Mat





Nu ska ni få höra,

Varje gång jag lägger upp min mat portion, så tänker jag..
Hur ska jag bli mätt på detta, ja, jag erkänner, jag tar lite till på talriken.
och sen när jag är mätt, lämnar jag mer en hälften kvar.

Innan operationen kände jag nästan aldrig mättnadskänsla nu kommer den så snabbt.

 
Nu efter operationen frågar många, om jag känner att jag gått ner.
Ja, visst känner jag det, för för först gick jag ner 3kg innan operation och sedan
försvann 6 kg de första 8-10 dagarna efter operationen men nu går det inte så fort,
tack o lov för det.
För tänk hur mycket skinn det varit över om jag rasat 5-6 kg varje vecka...
och jag hade nog inte mått så bra varken fysiskt eller psykiskt.
Nä, nu ska jag ta det lugnt, jag satsar på ca. -0,5 -1,0 kg varje vecka.
 
Jag tänkte börja träna om så bara lite varje dag med promenad och simning till att börja med.
Jag är ju inte någon person som längtar till träning så hoppas jag att jag kan hålla vad jag lovar mig själv.... =)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar