onsdag 17 oktober 2012

Halllåååå där,

Hej mina vänner.

Jag har hört från mina "gastric bypass vänner" att vissa av deras vänner har sagt att det är fusk att göra en gastric bypass operation.
Hon/han får väl göra som alla oss andra ut och spring eller gå på ett gym och sedan hålla igen på maten.


Vad tror dom jag gjort  i massor av år.
jo jag har bantat i ca 30 år visst har jag gått ner men alltid gått upp igen + lite extra kg.

Och vad då fuska, i vilken tävling?

* Att gå till en läkare och be om en remiss som gäller en operation,  få flera ärr på magen.

* Få ett helt nytt matliv där man INTE kan fuska alls, för gör man det så blir man jättesjuk.

* Man kan inte hoppa över mål, man MÅSTE äta och dricka sakta, man måste se till att få i sig alla näringsämnen varje dag.


MEN

Som tur är, så har jag inte hört något av detta, för jag har underbara vänner, har bara hört possitiva saker om mitt livs bästa beslut.
Alla verka glada för mina tappade kilo, någon sa att det lyser om mig igår.
Tack alla ni som ger mig "glada tillrop" mm.


Ha det´ mina goa vänner



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar